Jen málokdo si dovede představit, co všechno reálně správa pronájmu obnáší. Pronajímatelé jsou potom nemile překvapeni, jak jim činnosti s ní spojené zasahují do jejich pracovního i soukromého života. Kolik času budete muset „obětovat“, je velice těžké odhadovat dopředu. Záleží totiž hlavně na nájemnících, na které narazíte. Můžete mít štěstí a najít takové, o kterých nebudete prakticky vědět. Do bytu si ale můžete nastěhovat i „potížisty“, se kterými bude potřeba neustále něco řešit – od nezaplaceného nájmu až po rušení nočního klidu. I když si na jejich výběru dáte záležet a pečlivě je prověříte, stejně vám vyřizování nenadálých situací a nejrůznějších požadavků může vzít enormní množství času. A právě tuto nepředvídatelnost musíte vnímat jako určité investiční riziko, které může snižovat hodnotu vašeho výsledného výnosu. Spočítat si reálný zisk z pronájmu i s ohledem na hodnotu vašeho času můžete díky naší speciální kalkulačce.
Se správou nemovitosti souvisí celá škála aktivit. Musíte kontrolovat, zda bylo zaplaceno nájemné a zálohy na služby a urgovat nájemníky, pokud se tak nestalo. Dále zařídit převod různých služeb, internetu či televize, řešit vyúčtování, daňové přiznání, ale i problémy, které souvisí s technickým stavem bytu. Běžnou údržbu sice dle zákona 308/2015 Sb. zajišťuje nájemník, avšak nejrůznější komplikace a nepříjemnosti v podobě havárií a nenadálých oprav, které umí překvapit v tu nejméně vhodnou dobu, má na starost majitel. Hlídat musíte také povinné kontroly a revize, které hrají důležitou roli v případě vzniku pojistných událostí. Pokud je zanedbáte, nemusíte se totiž dočkat vyplacení pojistky. Do toho všeho ještě přijdou „jobovky“ v podobě vytopení či vykradení bytu nebo stížnosti sousedů na rušení nočního klidu a najednou pronajímatel neví, kde mu hlava stojí.
Chcete-li si ušetřit nervy a čas, svěřte nemovitost do správy nám a my se o všechno postaráme. Výběrem nájemníka to u nás nekončí. Přebereme na sebe veškerou komunikaci, staneme se prostředníkem mezi majitelem a podnájemníkem a ušetříme vám desítky hodin ročně. Náš zákaznický servis zpracovává na 440 e-mailových a telefonických požadavků měsíčně. Nejčastěji řeší nahlašování technických závad, žádosti o trvalý pobyt a o souhlas na ubytování u cizinců, dotazy ohledně plateb, nájmu, vyúčtování služeb, přepisu energií, jistoty a kompenzace. Přeposílá také nejrůznější informace týkající se odečtů a kontrol, vyřizuje pojistné události i stížnosti na podnájemníky. Málokdy ho něco zaskočí a překvapí a nikdy vás nenechá ve štychu, protože přesně ví, na koho se obrátit, kam napsat, komu zavolat. Situace, ve kterých se majitelé i nájemníci ocitají, totiž řešil už mnohokrát.
Ušetříme i váš čas a vy se tak konečně budete moci naplno věnovat tomu, na čem vám opravdu záleží.