Nejprve si od vás převezmeme kompletně přichystaný byt, tzn. čistý, vymalovaný a nepoškozený. Tímto dnem nám začíná běžet lhůta jednoho kalendářního měsíce, během které do vašeho bytu najdeme slušného podnájemníka. Od 1. dne následujícího měsíce vám začínáme každý měsíc zasílat garantované nájemné ve smluvené výši.
Konkrétní příklad výpočtu může vypadat následovně:
Dne 25. 2. od vás převezmeme byt, následně běží lhůta jednoho kalendářního měsíce (tedy do 25. března). Od 1. 4. vám garantujeme zasílání nájemného. První den následujícího měsíce je pro nás závazný bez ohledu na to, zda nájemníka do této doby najdeme či ne. V případě, že se nám podaří byt pronajmout dříve, začínáme platit garantované nájemné od data podpisu podnájemní smlouvy.
Úhrada služeb a energií se skládá ze 2 složek. Ze složky související s užíváním bytové jednotky a složky týkající se vlastnictví.
Složky související s užíváním bytu hradíme my. Mezi ně patří například ohřev teplé, studené vody, výtahy, úklidy apod. Dále jsou zde zahrnuty další poplatky, jako například plyn a elektřina. Tyto energie přepisujeme na sebe. Veškeré starosti a jednání s dodavateli tak přebíráme my.
Složku související s vlastnictvím hradí majitel nemovitosti. Do této části spadá například fond oprav, odměna statutárnímu orgánu či pojištění nemovitosti.
Samostatným nákladem bývá internet. V tomto případě majitelům doporučujeme, aby vypověděli smlouvu se stávajícím poskytovatelem a podnájemníci si internet řeší vlastní cestou.
V našem i vašem zájmu je, aby byla nemovitost v co nejlepším pořádku. A právě z tohoto důvodu probíhají kontroly bytu v pravidelných intervalech. Přičemž první se uskutečňuje po 3 měsících od nastěhování podnájemníka. V průběhu této návštěvy ověřujeme, zda nájemník dodržuje smluvené dohody. V případě, že tomu tak není, sjednáme nápravu.
Těchto kontrol se může v případě zájmu zúčastnit i majitel. Pokud se rozhodne tuto možnost nevyužít, pak mu posíláme e-mailem report, ve kterém obdrží náš komentář včetně fotografií.
Následné kontroly probíhají v horizontu jednoho roku. V případě, že obdržíme například stížnosti sousedů, pak přistupujeme ke kontrolám častějším.
Při výběru vhodného podnájemníka jsme na jedné lodi. Podpisem nájemní smlouvy přebíráme zodpovědnost za stav vašeho bytu a jsme zavázáni vám jej za pár let vrátit v původním stavu. Proto u každého zájemce kontrolujeme dostupné registry, bereme v úvahu dispozice konkrétního bytu.
Naši makléři mají dlouholetou praxi, zkušené oko a jsou motivovaní problémům předcházet.
Inflace jako taková nutně nemusí znamenat zvýšení nájmu, nájemní smlouvy inflační doložku neberou v úvahu. Existují ale faktory mimo inflaci, které zohledňujeme. Mezi ně patří například skokové zvýšení nájmu. V otázce navýšení nájmu jsme vždy otevřeni diskusi s majitelem.
Coby majitel nemovitosti můžete smlouvu vypovědět hned z několika důvodů:
Majitelé ovšem mohou dát výpověď i v případě, kdy jsou spokojeni. Pokud například nastane situace, že potřebujete byt pro své vlastní potřeby, případně chcete řešit prodej bytu.
K dnešnímu dni jsme řešili pouze 3 případy výpovědi smlouvy dle požadavků našich klientů, kterým se vždy snažíme vyjít vstříc.
Výše provize pro službu GarantovanyNajem.cz souvisí s délkou uzavřené smlouvy. U smlouvy uzavřené na 2 až 7 let, je výše provize v hodnotě 20 % z ceny tržního nájmu. Pokud je smlouva uzavřena na dobu delší než 7 let, pak je provize ve výši 15 %.
Koronavirus měl vliv na řadu oblastí, včetně realitního trhu. Zaznamenali jsme pokles poptávky klientů v Praze i Brně. Podnájemníci se současně snaží domluvit nižší cenu nájmu a reálně tak ceny nájmů v Praze klesají až o 10 %. Máte další otázky? Neváhejte se na nás kdykoliv obrátit. Jsme tu pro vás.